Kvalitetsguiden – Vurderinger af danske VoIP udbydere

Se vurderingerne af de forskellige udbydere herunder, eller læs videre og se de mere overordnede resultater.

Vi nogle forskellige VoIP-entusiaster, som har delt vores erfaringer med forskellige IP-telefoniudbydere. Antallet er stødt stigende, men alligevel skal nedenstående graf tages med et gran salt. Hvis du overvejer at skifte udbyder så lad disse vurderinger blive suppleret med Faktaguiden til IP-telefoni samt Prisguiden til IP-telefoni.Hvis man klikker på nedenstående link, så kan man se de parametre som vi har vurderet på*, og man kan selv indtaste nogle vægte, alt efter hvor vigtigt det er for én selv, så udregner Regnearket et vægtet gennemsnit.

Du kan se vurderingerne og åbne regnearket direkte her. (Download til Excel, OpenOffice) (vær beredt på lidt ventetid hvis du åbner det via browseren, da det tager noget tid at loade det fuldstændige regneark).

Husk!! dette er subjektive vurderinger, som står for den enkeltes regning, der vil altid være forskellige holdninger til hvad god support mm. er, så vær overbærende og nysgerrig.

Hvis du gerne vil bidrage eller kommentere, så skriv en kommentar eller indtast din vurdering i dette spørgeskema.

http://www.editgrid.com/user/thomas_clausen/VoIP_Kvalitetsvurderinger

Vuderingsskala

1 = meget dårlig / ingen betydning
2 = dårlig / lidt betydning
3 = acceptabel / nogen betydning
4 = god / stor betydning
5 = meget god / meget stor betydning

* Lydkvalitet, Pris, Stabilitet, Support, Let at opsige, Forum/Debat, Websted, Indstillingsmuligheder, Abonnementsbetingelser, Ekstra Services, Mobilitet, Udlandspriser og Peeringer.

Du kan se vurderingerne og downloade regnearket her: Kvalitetguiden til IP-telefoni (Download til Excel, OpenOffice).

Relevante regneark:
Faktaguiden til IP-telefoni (Download til Excel, OpenOffice)
Kvalitetguiden til IP-telefoni (Download til Excel, OpenOffice)
Prisguiden til IP-telefoni (Download til Excel, OpenOffice)
Peeringguiden til IP-telefoni (Download til Excel, Openoffice)

Om Thomas Clausen

Arbejder til dagligt som Digitaliseringsleder i DSB. Jeg er uddannet Cand.merc.(fil.) fra Handelshøjskolen i København (CBS) og har tidligere været på Computerworld og i Økonomistyrelsen.

7 tanker om “Kvalitetsguiden – Vurderinger af danske VoIP udbydere

  1. 19 minutter som nr. 2 i køen – 23 minutter som nr. 1 – så gav jeg op. Det er ikke seriøst, når man på hjemmesiden roser sig af at være ‘verdensmestre i kundeservice’ med 29 sekunders gennemsnitlig svartid. Hvad er det her for et selskab?

  2. michael riis, gad vide om jeg kender dig, for så er du min kones niveau.

    Jeg spekulerede over, hvilken udbyder du oplevede det hos.

    Jeg bruger Musimi, der kommer vi ikke ud for noget der ligner, for man kan ikke ringe ind til nogen support hos Musimi.

    Der hvor jeg vil hen med det er, at IP-telefoni branchen har stort set hele raden rundt en meget lav indtjening. Det kan måske godt få en del af dem til at spare på servicen når det fortsætter med at være en dårlig forretning.

    Vil man have en god service, så skal man nok ikke søge de aller billigste.

  3. Jeg må tilslutte mig den lille gruppe af glade Telsome kunder

    Jeg bor i Tjekkiet – i Prag, hvor jeg driver en rejsevirksomhed. Og så er det jo en velsignelse at have danske telefonnumre, som kunderne kan ringe til.
    Jeg har egentlig kun oplevet problemer, da jeg oprettede mit tredje nummer – det var mens jeg stadig boede i Danmark. Jeg havde bestilt det sammen med deres router “Boxen”, og den kunne de så lige pludselig ikke levere til tiden, hvilket var uheldigt, fordi jeg havde iværksat en banner-reklamekampagne, hvor det nye nummer indgik. Men de hjalp mig med at lave omstilling til et af mine andre numre, og så lykkedes det, omend ikke ideelt.
    Jeg synes generelt, Telsome har fungeret upåklageligt for mig.

    Jeg stiller nummeret om til min tjekkiske mobil, når jeg ikke er hjemme. Det fungerer upåklageligt og ganske billigt. Jeg har et “gammelt” abonnement med gamle priser og betaler kun 81 øre i minuttet for dette. Det er væsentligt billigere end hvis jeg ringer fra en tjekkisk telefon til min tjekkiske mobil. I det hele taget er det som regel billigere for mig at bruge min danske telefon end at bruge min tjekkiske mobil – eller fastnet for den sags skyld…
    Jeg kunne dog ønske mig en mulighed for at aktivere omstilling over internettet og i det hele taget at kunne styre nogle ting online. Det savner jeg, når jeg er i udlandet.

    Jeg har et engelsk og et amerikansk nummer hos en engelsk udbyder (til min unternationale hjemmeside http://www.praha-expert.eu). Det var pokkers indviklet at sætte op, men nu virker det. Her kan jeg foretage en lang række valg online, bl.a. omstilling, hvilket er en stor fordel.
    Jeg bruger i øvrigt en Linksys SPA941 IP telefon. Den er jeg glad for! Jeg har et amerikansk, et engelsk og to danske numre i den og slipper for at have skrivebordet fyldt med ragelse.

    1. Det er altid dejligt at høre succeshistorierne fra forskellige udbydere, for der er ingen tvivl om at vi høre masser af brok :-)

      Det er også dejligt at høre lidt om en kompleks løsning, der indbefatter mange forskellige udbydere (i dette tilfælde amerikanske og engelske).

      Tak for din beretning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>