Evercall tager lidt tilbage fra deres kunder

Opdateret: Evercall lukker abonnementet Helgardering

Evercall tager lidt tilbage fra deres kunder
Billede af Alex B. Proimos

Evercall kom med en trist melding til deres kunder i dag. De ændrer deres abonnement Sprint til at være minuttakseret og lukker deres Helgarderingsabonnement. Sidstnævnte var ellers en del af en storstilet markedsføringsindsats fra Evercall, men vi antager, at det ikke kastede så mange abonnenter af sig, som var nødvendigt for at det kunne løbe rundt.

Her kan du se den triste mail, som Evercall har sendt til deres abonnenter:

Hej!

Vi har dårligt nyt vedr. vores 5-timers pakke ”Helgardering”. Vi er nemlig desværre nødt til at nedlægge dette abonnement!

Vi lavede abonnementet i forbindelse med en – efter vores forhold – ret stor reklamekampagne bl.a. på internettet i sensommeren. Selv om det faktisk var Danmarks billigste 5-timers-pakke, regnede vi naturligvis med, at det kunne hænge sammen økonomisk for os. Det kan det desværre ikke, må vi nu konstatere. Det burde vi da have vidst, tænker I måske, men det kan være meget svært at forudsige, fordi det afhænger af, hvor meget folk faktisk ringer, sms’er, hvor mange opkald de modtager osv. osv.

Det korte af det lange er, at vi pr. 1. december 2010 nedlægger vores 5-timers-pakke ”Helgardering”.

Samtidig ændrer vi vores ”Sprint”-abonnement, så det bliver minuttakseret (mod før sekundtakseret) med en minutpris på 59 øre (mod før 60 øre). Der er fortsat ingen opkaldsafgift.

Hvad sker der nu?
· Hvis I intet foretager jer, ændrer vi jeres abonnement, så I pr. 1. december skifter til Sprint-abonnementet jf. ovennævnte.
· Alternativt kan I give os besked om, at I vil skifte til vores ”Maraton”-abonnement (minutpris 39 øre, opkaldsafgift 49 øre, minuttakseret).
· Mht. SMS kan vi foreslå vores ”everSMS” med 3.000 SMS’er for kr. 79,- pr. måned.

Under alle omstændigheder håber vi, at I på trods af denne ændring vælger at blive hos os!

Vi beklager meget, at vi på denne måde må tage et skridt baglæns og håber, at I kan tilgive os!

Opdateret 27/10 kl. 19.39

Vi har hevet fat I Søren Rasmussen fra Everlove for en opfølgende kommentar efter “deadline”. Vi var interesseret i hvilke forudsætninger, som havde ændret sig som følge af deres ændring. Her er hvad han skrev:

Mht. forudsætningerne er mobilmarkedet også på indkøbssiden en broget affære. Kort fortalt taber man penge på de fleste udgående opkald og tjener på indgående opkald. Derfor er balancen mellem ind- og udgående meget væsentlig for, om man som helhed tjener penge, og det kan man af ikke afgøre, før man har et antal aktive kunder. Ved almindeligt dobbeltbogholderi-logik burde der være lige mange ind- og udgående, men det er der bare ikke alligevel. På samme vis kan opkaldenes varighed, andelen af opkald til TDC-kunder i.f.t. andre selskabers kunder m.v. flytte regnestykket en hel del. Og så er der det samlede volumen og de deraf afledte muligheder for mængderabat på indkøbssiden.

Så der er mange forudsætninger, som kan rykke sig, når man er kommet i gang, og i vores tilfælde rykkede de sig i den ugunstige retning. Men så har vi da prøvet – for en tid – at være billigst, så nu vil vi tilbage til at være ikke billigst men dog blandt de billigste – og til gengæld være bedst på kvalitet og service! Det er i øvrigt også sjovere…

Er du helgarderingskunde, så lad os høre hvad det betyder for dig, og om du kan tilgive de kærlige Evercall’ere

Om Thomas Clausen

Arbejder til dagligt som Digitaliseringsleder i DSB. Jeg er uddannet Cand.merc.(fil.) fra Handelshøjskolen i København (CBS) og har tidligere været på Computerworld og i Økonomistyrelsen.

3 tanker om “Opdateret: Evercall lukker abonnementet Helgardering

  1. Jeg har ikke noget hos Evercall, og har dermed har jeg heller ikke noget i klemme her. Måske ville jeg se anderledes på det, hvis jeg havde.

    Men det er i grunden ret klart, at der er en stor risiko for at det går galt med regnestykket, når man reelt kører på kanden af, at der er overskud i det :)

    I den sammenhæng har i hvert fald jeg tiltro til Evercall. Det er da skønt, at de kæmper videre.

    mvh / Herman

  2. Jeg havde lige regnet på hvad der kunne betale sig for min familje. Og her var en kombination af forskellige evercallprodukter meget passende, så derfor flyttede jeg alle fire mobiler over. Men nu er der minuttaksering på alle abonnementer, så jeg er meget hooked på at flytte væk igen. Jeg har brug for muligheden for dataabonnementer, så det er ikke alle jeg kan bruge.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>