03.09.2010 19:12
Navigation
· Forside
· Debatforum
· Artikler
· Downloads
· FAQ
· Links
· Nyheder
· Kontakt
· Søg
Users Online
· Guests Online: 7

· Members Online: 0

· Total Members: 1,330
· Newest Member: djernaes
Annonce
View Thread
Voipsnak.dk » IP-telefoni » Udbydere
 Print Thread
guldnummer tabt ved telefin overtagelse
joregelt
hej

Haber der er en her der kan hjaelp mig. Jeg var ikke sikkert hvor min emne passer beste, her eller i general diskussion. Hvis moderator tror denne passer bedre en anden sted, du maa gerne flytte emner dertil. Tak.

Jeg har været en Telefin kunde i mere en 4 år. De var ikke fantastisk, men acceptabelt.
Jeg har ikke haft service siden sent i Juni. I Mandags sidste uge snakkede jeg med Onfone, og de informeret mig, at min konto havde ikke været “aktiveret”. De lovede at få den rettet. To eller tre dage senere, fik jeg følgende email.

Hej Daniel

Jeg må desværre informere at der er gået en masse information tabt i overtagelsen af Telefin. Vi har modtaget en lang række numre der skulle til overtagelse af Onfone. Desværre er der nogle telefonnumre der ikke er blevet oplyst. Numre der ikke er oplyst til os fra Telefin, er blevet lukket af TDC da Telefin jo som sagt er lukket.

Desværre så er dit nummer, 3535XXXX, et af disse numre. Det er gået tabt, og kan ikke genoprettes. Jeg har brugt hele ugen på at snakke frem og tilbage med et hav af teknikere om at lokalisere dit nummer, og få det genåbnet. Desværre kan vi kun konstatere at nummeret er lukket og ikke kan åbnes igen. Det er gået tabt sammen med Telefin.

Jeg ved ikke om det har nogen interresse, men jeg vil tilbyde dig et helt nyt nummer gratis hos Onfone. Du kan frit vælge mellem alle vores numre, også Guldnumre, da det jo var et Guldnummer i havde før.

Jeg beklager meget på Onfones vejne.

Så det er min situation. Onfone har været relativ hjælpsom, men som I kan sikkert se, det var en rigtig guld nummer jeg har haft i mere en 10 år. Kan det vær korrekt at jeg har ingen muligheder til at få den tilbage/genåbnet, når jeg har aldrig bedt at få denne lukket ned, men det er sket som konsekvens af en fejl af min telefoni leverandør.

Nummeret var oprindeligt en TDC nummer fra mange ar siden. Denne har vaeret porteret over aarene til forskellige selskab, sidste til telefin. Jeg ville gerne ved, hvad er sket med nummeren, hvis denne var “aflyst” da telefin blev lukket? Er den gaaet tilbage til TDC?

Er der nogle paa forum der faktisk har viden om denne omrade fra en virksomhed (telefin/onfone/everlove) til virksomhed(TDC) perspektiv?

Som teoretisk eksemplar..
Hvis jeg portere mine nuvaerende TDC fastnet nummer til onfone i dag, og om tre maneder, jeg aflyser min service med onfone, hvad sker med mine nummer. Kan onfone saelge det videre til en ny kunde, eller gaa nummer tilbage til TDC?
Jeg kan se at alle onfones nye nummer (hvis man koebe en idag) er fra denne same 10000 nummer blokke. Det var ogsa sadan med telefin. Jeg gaa ud fra at de mindre selskaber kobe 1000 eller 5000 nummer af gangen fra en stoerre virksomhed (???TDC eller en anden) og saelge dem til deres kunde. Hvad saa nar de pludselige star med en nummer der er ikke fra denne blokke (som i mit eksemplar ) beholder de nummeret til at saelge til en nye kunder, eller ej?

Hvis ej? Hvad hedder det “business to business” del af TDC eller dem nummer er gaaet tilbage til. Hvis det er TDC, jeg gaede paa at “Jens” fra TDC fastnet kundeservice kan ikke hjaelpe mig, fordi mit problem har intet at gore med deres eget produkter de saelge til alm. forbruger.

Hvem er det sa jeg skal snakke med??

Mange tak for gode raad og/eller vejledning.

Daniel Banyasz
Edited by joregelt on 20.07.2009 07:04

BBlaster
Hej Daniel

Det er jo en trist sag den her.

Når man som telefoni udbyder lukker et nummer. Som ikke er fra ens egen serie skal man give det tilbage til donor.
Donor skal så have nummeret i karantæne min 6 mdr.

Det jo svært at sige hvad Onfone har prøvet for at få dit nummer tilbage.

Men hvis Telefin har opsagt deres ISDN kredsløb og Onfone ikke har fået alle nummer over inden. Så er dit nummer tabt.

Onfone kan så ved at bruge en masse tid forsøge at få TDC til at frigive dit nummer og få det over på deres kredsløb.
Det er dog vigtigt at du ikke mistænker Onfone for ikke at have forsøgt dette, da det ikke er nemt.

Du må jo forsøge at høre Onfone om de ikke vil være venlige og prøve at kontakte TDC Branchesalg igen for at høre om de ikke godt vil frigive dit nummer.

Skulle det slet ikke lykkes så der ikke andet for end at kontakte TDC når de 6 mdr. er gået og håbe du kan oprette et produkt hos dem hvor du kan få dit nummer tildelt.

held og lykke

//BBlaster

joregelt
tak for raad.

Jeg er stadig lidt usikker paa, hvordan min service kan vaere lukket uden min tilladelse. DVS, jeg er klar over rent teknisk, at hvis der var nogle tjeneste tilkoblet til telefins aflyst forbindelse til TDC, de gik i vaeske da telefins forbindelse blev lukket ned.

Men fra en kontrakt/aftale/abbonement perspektiv, har jeg ikke ret til at fa mine tjeneste tilbage. Der var penge i min konto, og jeg har ikke givet nogle fuldmagt for opsigelse. Paa hvilken grundlag har min tjeneste vaeret lukket?

Andre produkter man "leje" fungere ikke sadan. Jeg betaler for en domain name hver to aar. Hvis dem der registrer mig gaa konkurs jeg taber ikke mit domain name, bare jeg betaler igen nar 2 aar er forbi
Jeg lejer en bolig, og denne blev soldt. Je er ikke smidt ud pa gaden naeste dag.

Kan de rigtigt vaere sadan "wild wild west" forhold i de danske tele marked. Danmark plejer ellers at have staerk forbruger beskyttelse regler, men de her er ikke saerligt imponerende.

Haaber der kommer mere god raad der er ogsaa mere positiv.

tak

daniel

KED
Jeg ville rejse sagen overfor telestyrelsen, de må om nogen vide hvordan du står og hvad du kan gøre.

Freddi
Vi har kontaktet TDC på vejne af tidligere Telefin/Onfone kunde og fået følgende svar:

Nummeret ligger i karantæne men kan 'genåbnes til udportering' det koster en 'bod' på 6 * 137 kr'.

Freddi www.fonet.dk
www.fonet.dk

www.fonet.dk
Karsten Pedersen
Freddi, ved du om dette alene gælder disse uheldige kunder eller om man kan lave samme nummer med andre telefonnumre som man kan være så heldig at finde ejeren til? Mao., kan man bare bede TDC om at portere et givet nummer (forudsat at det er ledigt)?
Smile Content, 40/40 Mbit/s, FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Budgetone 100, Evercall, Fonet, sipgate, voipfone

informationskonsulenten.dk
Freddi
jeg tror kun det gælder for numre som stadig er i karantæne og kun til den oprindelige ejer, så der er nok ingen vej uden om 80808080 'fastnet portering' når du har et aktuelt nummer. Jeg ved heller ikke om TDC har fået et produkt 'oprettelse til udportering' eller det er fordi de viser flexibilitet i denne sag. (det er selvfølgelig en bedre forretning for TDC at 'oprette til udportering' til 822 kr end at have nummeret i karantæne uden indtægter).

Freddi
www.fonet.dk

www.fonet.dk
joregelt
Freddi

Det lyder rigtig godt.
Jeg har ogsaa vaeret i kontakt med TDC, bare deres almindelige telefon salgs linje.
Det var villige til at genoprette nummer, men de tilbyde kun alm. fastnet forbindelse, men uden opresttelses gebyr.
DVS. 134 kr. X 6 (bindnings period). Saa kunne man portere nummer ud med det samme og udbetale hele 804 kr.

Det lyder mere nemt at gøre det med dine løsning.

Nu skal jeg bare overbevise onfone at de er noedt til at betale mig 800kr. for omkostninger.

Jeg har vaeret lidt igennem mine emails, offentlige oplysninger paa internet osv. og det se ud som det var onfones skyld.

De overtog telefins aktiviteter 14 April 2009.
Mine nummer blev porteret tilbage til TDC som "NP Return" 07 Juli.

De maa tage ansvar for deres fejl.
Hvis ikke jeg kan faa dem til at gøre det, maaske kan teleankenaevnet hjaelpe.

Daniel Banyasz

Freddi
Med risiko for blive beskyldt for at træde på nogen der allerede ligger ned vil jeg sige at hvis ikke Onfone har konduite nok til at holde en kunde som de ved en fejl har udporteret skadesløs så ville jeg nok også prøve teleankenævnet.

Freddi
www.fonet.dk

www.fonet.dk
Thomas Clausen
Vel talt Freddi.

Jeg har oprettet et lille indlæg på Voipbloggen, hvor man kan skrive sig op, hvis man har mistet sit nummer. Du er på Daniel, men vi hører gerne fra flere, så kan vi måske få medierne op af stolen.

http://www.voipbl...til-onfone

http://www.voipbloggen.dk
Jump to Forum:
Login
Username

Password

Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.
Nyhedsbrev
Modtag ugens indlæg fra Voipsnak hver mandag.
Member Poll
Kunne du finde på at ringe ud via din Gmail?

Yes sir
Yes sir
60% [3 Votes]

Kun hvis je kan konfigurere min adapter med det
Kun hvis je kan konfigurere min adapter med det
40% [2 Votes]

Hell no
Hell no
0% [0 Votes]

Ahh, hva´for en fisk?!?
Ahh, hva´for en fisk?!?
0% [0 Votes]