09.09.2010 23:19
Navigation
· Forside
· Debatforum
· Artikler
· Downloads
· FAQ
· Links
· Nyheder
· Kontakt
· Søg
Users Online
· Guests Online: 1

· Members Online: 0

· Total Members: 1,331
· Newest Member: TayfunPrebsi
Annonce
View Thread
Voipsnak.dk » IP-telefoni » Udbydere
 Print Thread
Localphone
Arne Bolen
Nu når Musimi har hævet priserne kan Localphone være et godt alternativ for dem som søger de laveste mulige priser.

Localphone www.localphone.com er en britisk VoIP-udbyder startet af Paul Cusack. Selskabet har været i drift i nogle år og man har nu opnået en så god kvalitet og stabilitet at det vil være et godt valg for mange.

Det første man lægger mærke til er at websiten er yderst nem at navigere rundt i. Alt er logisk opbygget og siten er meget hurtig.

Det næste som man lægger mærke til er de ekstremt lave priserne. Opkald til fastnet i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Spanien, UK, USA og det meste af Europa koster 0,8 eurocent (6 øre) per påbegyndt minut inkl moms.

Påfund som opkaldsgebyr og abonnementsgebyr eksisterer ikke hos Localphone.

Det er heller ikke nødvendigt at have et telefonnummer, ATA eller IP-telefon.

Vælger man at have et telefonnummer så koster et dansk nummer kun 75 eurocent (5,58 kr) per måned inkl moms. Et nummer i Sverige koster også 75 eurocent. Et britisk telefonnummer koster kun 30 eurocent (2,23 kr) per måned.

Indgående opkald kan modtages gratis med ATA, IP-telefon og Voxalot. Vælger man at viderestille indgående til et andet telefonnummer koster det detsamme som opkaldsprisen til det viderestillede nummer.

Lydkvaliteten ved opkald til danske telefonnummer er på samme niveau som f.eks. Telsome, altså fuldt tilfredsstillende.

Localphone er en meget god VoIP-udbyder som helt klart kan anbefales. Er man til avancerede funktioner så kan Localphone ikke konkurrere med VoIP.ms men man har da langt flere avancerede funktioner end nogen dansk VoIP-udbyder.
--
Linksys IP Phone SPA962 - Gigaset S685IP
VoIP.ms - Voxalot - Callcentric - Localphone - Rebtel - Gigaset.net - Google Voice

mortenosx
De mangler faktisk kun lokal nr, så man kan ringe internt i gruppen UB. Det kan jeg ikke se, de har?

Arne Bolen
mortenosx skrev:
De mangler faktisk kun lokal nr, så man kan ringe internt i gruppen UB. Det kan jeg ikke se, de har?

Det er korrekt at opkald til lokalnummer ikke understøttes og jeg tvivler på at funktionen vil tilføjes. Localphone's målgruppe er brugere som ikke er nørder og mange kunder benytter Localphone uden brug af hverken ATA eller IP telefon. Localphone prøver at gøre ting så nemme som muligt for sine kunder og det kan man tydeligt se på websiten.

Det er nok de færreste kunder som efterspørger muligheden for at kunne ringe gratis direkte til andre kunders lokalnummer. Priserne er så lave at det er langt nemmere at ringe til et almindeligt telefonnummer istedet.

Hvorfor bøvle med en ATA for at kunne spare 6 øre per minut for opkald til et familjemedlem i udlandet når man blot kan ringe til et lokalt dansk nummer. Noget som virker fra både mobiltelefon og evt. fastnettelefon.

Er man på rejse i udlandet kan man fra f.eks. hotellet blot ringe til et af Localphone's accessnummer og dermed slippe for at betale dyr mobiltakst for at ringe hjem.

Vil man at et familjemedlem i et andet land skal slippe for at betale udlandstakst kan man blot oprette et telefonnummer i det aktuelle land og lade Localphone viderestille indkommende opkald til f.eks. fastnettelefonen. Supernemt og koster meget lidt.

Brug af Localphone er nemt og kræver ikke nørdkundskaber. Til gengæld må de mere kyndige brugere afstå fra nogle avancerede funktioner, men er man til avancerede funktioner så findes det andre VoIP udbydere som tilbyder flere af den slags.

Paul Cusack kommer med tiden at få stor succes med Localphone, også i Danmark. De funktioner han tilbyder til meget lave priser er noget som mange vil have stor glæde af. At kunderne ikke behøver være VoIP-nørder gør det bare bedre.
--
VoIP.ms - Voxalot - Callcentric - Localphone - Rebtel - Gigaset.net - Google Voice

Freddi
Det kunne selvfølgelig lyde lidt som brødnid, det er ikke ment som sådan men jeg synes man måske skal være lidt mere nuanceret og have både pro's and cons med.

et par eks:
Optages man i danske telefon bøger ?
Kan man ringe 112/114 ?

Og med priser ja så betyder det ikke meget for de fleste om det koster 6 eller 8 øre at ringe til fastnet selvom mange fokuserer på det.
Med localPhone betaler man 95 øre ex moms per minut til dansk mobil med minut oprunding.

mvh Freddi
Edited by Freddi on 16.03.2010 16:02
www.fonet.dk

www.fonet.dk
Arne Bolen
Freddi skrev:Optages man i danske telefon bøger ?

Hvis man bestiller et dansk nummer bliver det ikke tilmeldt 118 mm. Det ser jeg ikke som noget problem da de fleste kunder ikke bruger et indgående nummer eller ikke har lyst til at stå i 118.

Freddi skrev:Kan man ringe 112/114 ?

Nej det kan man ikke. Heller ikke noget problem da mange af kunderne bruger mobiltelefon.

Freddi skrev:Med localPhone betaler man 95 øre ex moms per minut til dansk mobil med minut oprunding.

Nej, det er ikke korrekt. Prisen til dansk mobil er normalt 92,25 øre (12,4 eurocent) per minut inkl moms. Priserne til 3's netværk er 150,28 øre (20,2 eurocent) per minut inkl moms da 3 har lov til at opkræve en højere termineringspris end alle andre mobilnetværk i Danmark. Bemærk at samtlige priser som angives på LocalPhone's website er inkl moms.

Disse priser kan sammenlignes med at Musimi tager 158 øre per minut til alle danske mobilnetværk i dagtimerne og 79 øre per minut øvrig tid.

Husk at man aldrig skal ringe til danske mobilnumre fra fastnet/IP telefon hvis man er i Danmark. Det er langt billigere at ringe til dansk mobil fra mobil. At ringe til et dansk mobilnummer fra f.eks. Lebara Mobile koster 19 øre per minut og det vil derfor være vanvid at ringe til mobil fra fastnet/VoIP.

LocalPhone har forstået at udnytte et behov som de fleste andre VoIP udbydere ikke har forstået. Idag bruger mange mennesker kun mobiltelefon og ønsker ikke have hverken fastnet eller ATA/IP telefon. Ofte har de en form for fast pris abonnement hvor de kan ringe til danske mobil- og fastnetnummer uden at betale noget for den første time. Men til udlandet koster det dyrt og her er LocalPhone et godt valg da man kan ringe til sin kontakt i udlandet ved at blot ringe til et dansk nummer. Hver udenlandsk kontakt får sit eget unikke dansk nummer. Så er blot at lægge ind nummeret til vennen i Spanien i mobilens telefonbog, da det jo er et dansk nummer koster det kun 6 øre per minut inkl moms de første 60 minutter per opkald.

Befinder man sig i udlandet er det god mulighed for at LocalPhone har et lokalt access nummer som man kan anvende for at slippe for dyr udlandstakst.

Har man lyst til et telefonnummer så kan LocalPhone tilbyde numre i omkring 2.200 byer i 44 lande. Disse numre kan man leje for 1 måned eller mere, man er ikke bundet for mere end én måned ad gangen.

Istedet for at betale dyr takst for SMS til udlandet kan man sende disse SMS-ere langt billigere fra LocalPhone. Naturligvis med det egne mobilnummer som Caller-ID nummer.

Vil man bruge LocalPhone med ATA/IP-telefon så er det også muligt, men det er helt frivilligt.

Dertil er det hverken opkaldsgebyr eller abonnementsafgift.

Kort sagt er LocalPhone et rigtigt godt valg for mange privatpersoner. LocalPhone er et glimrende komplement til mobiltelefon eller anden telefon.

Naturligvis skal LocalPhone ikke bruges af en virksomhed for indgående opkald. For udgående opkald kan LocalPhone sagtens være et godt valg, specielt på rejser. Man får vist sit eget nummer som Caller-ID nummer uanset om man ringer fra en softphone eller via et access nummer.
--

hermanR
Vore behov er nok meget forskelligt.
Det er yderst sjældent at Ellen og jeg ringer til udlandet. I den situation synes jeg det er betryggende at man god kan ringe til 112 og 114 via IP-telefonien og rart at vore numre her er at finde i diverse oplag på nettet. - At der slet ikke er behov for at huske på der er noget specielt her, som mangles.

Men, det et fint der er hints til at opfylde specielle behov.
Fællesantenne Family Mix - Intertex IX67, snom 360, Portech MV-370 GSM Gateway, (SPA-3000) & Fritz!Box Fon ATA - (Musimi), Fonet, (Gratissip), (Sipbroker) - ENUM - Har også kørt lidt m. SPA-2100, Grandstream BT-101 og HT-286, m. Epygi Quadro produkter, samt m. en række SoftPhones

http://aovnet.dk
sorend
Vi har (næsten) lagt VoIP på hylden derhjemme efter Lebara Mobile har sænket deres priser markant (er dog stadig opmærksom på den voldsomme opkaldsafgift de tager).

Vi ringer meget til udlandet, og vil også gerne modtage opkald hjemmefra når vi er ude. Til det ville LocalPhone passe os godt - et super-billigt fastnet nummer i Danmark som familien kan ringe på, og super-billig terminering til hvor vi befinder os. Behøves så ikke klage til familien over at de skal gøre det kort mere Smile

Mvh,
Søren
Gratissip, Gratis IP-telefoni. http://gratissip.dk/

hermanR
Vi har (næsten) lagt VoIP på hylden derhjemme
Åh nej Søren - godt at du dog har ordet næsten med Smile
Fællesantenne Family Mix - Intertex IX67, snom 360, Portech MV-370 GSM Gateway, (SPA-3000) & Fritz!Box Fon ATA - (Musimi), Fonet, (Gratissip), (Sipbroker) - ENUM - Har også kørt lidt m. SPA-2100, Grandstream BT-101 og HT-286, m. Epygi Quadro produkter, samt m. en række SoftPhones

http://aovnet.dk
Arne Bolen
sorend skrev:
Vi har (næsten) lagt VoIP på hylden derhjemme efter Lebara Mobile har sænket deres priser markant
Mvh,
Søren

Når du benytter Lebara Mobile så kan det i visse situationer være interessant at bruge Rebtel www.rebtel.com.

Rebtel har ligesom Localphone mulighed for at ringe et lokalt unikt dansk nummer når man vil ringe sin udenlandske kontakt. Men Rebtel har lavet det lidt smartere.

Når du ringer til din udenlandske kontakt via et lokalt dansk nummer vil dit danske nummer vises som Caller-ID nummer hos din kontakt hvis du ringer via Localphone.

Men hvis du ringer via Rebtel vil din kontakt se et lokalt telefonnummer i sit eget land som dit Caller-ID nummer. Din kontakt kan så ringe på dette lokale nummer for at ringe til dig. Dette system gør at du automatisk får et telefonnummer i din kontakts hjemmeland uden at betale abonnementsafgift. Du betaler dog Rebtels takst fra dette land til din telefon.

Rebtel's priser er lave men dog ikke så lave som Localphone's priser. Til gengæld får man med Rebtel et gratis telefonnummer i kontaktens hjemmeland.

Rebtel er en svensk virksomhed som blevet meget populær over store dele af verden.
--

daskino
hej jeg er ny på jeres gode forum her, har også tænkt i mange år på ip telefoni, men droppede det pga for dyrt at ringe til mobil som pt 90% af mine kontakter har i ind/udland. har en skype phone men bruger den ikke.

men har btugt et par nye features på skype her den senesye tid som i også nævner rebtel og localphone har. På skype kan man nu får vist sit mobilnummer som caller id når man rigner kontakter op. derudove rkan man nu ringe til et lokal nummer via mobilen hvor man får en menu og kan ringe folk op i udlandet både mobil og alm. det er smar tog billigt, omend jeg ved ikke om det e rlige så billigt som rebtel.

jeg betaler pt selv 1 øre pr sek hos bibob, og skype chrarger mig flg ved telefoni som i kan se på deres hjemmeside

daskino
ok har kigget på localphone igen, vi skal igen i år til spanien i lejlighed som har fatnet tlf. vi vil gerne have vidrestillet vores mobil tlf numre til denne tlf så folk kan ringe til os på vores alm mobil nummer uden at vi skal betale 4 kr hver gang vi modtager et opkald. kan locaphone det og hvordan sætter vi det op?

sorend
Men hvis du ringer via Rebtel vil din kontakt se et lokalt telefonnummer i sit eget land som dit Caller-ID nummer. Din kontakt kan så ringe på dette lokale nummer for at ringe til dig. Dette system gør at du automatisk får et telefonnummer i din kontakts hjemmeland uden at betale abonnementsafgift. Du betaler dog Rebtels takst fra dette land til din telefon.

Det lyder rigtigt smart. Nu har jeg ikke lige fået prøvet det endnu, så det er bare gætterier herunder.

Men, jeg går ud fra at det kræves at Rebtel har en pulje af numre i det land der bliver ringet til, så de kan oprette det "reverse" nummer? Der er en del lande hvor man ikke lige sådan kan have en pulje af numre - Indien desværre et af dem, så jeg vil blive noget overrasket hvis det virker dertil :-)

(Indien er det land vi ringer meget til/fra)

MEN, det er heldigvis "billigt nok" at ringe fra Indien til Danmark, for tiden er det omkring 3 INR/min (~0.37kr/min) til dansk fastnet, og 6 INR/min til mobil (~0.74kr/min). Jeg gætter på at Uninor (Telenor's Indiske investering) snart gør det lige så billigt som Lebara at ringe mellem Danmark/Indien.

Internationale samtale-priser har længe gået en vej, og det er mod lokal-takster - Internettet er tilgængeligt overalt, så det koster ikke mere at sende samtale til udlandet end at route det til den lokale PBX. Åbne markeder og konkurrence klarer resten :-)

Mvh,
Søren
Gratissip, Gratis IP-telefoni. http://gratissip.dk/

Arne Bolen
daskino skrev:jeg betaler pt selv 1 øre pr sek hos bibob, og skype chrarger mig flg ved telefoni som i kan se på deres hjemmeside

Det betyder at din minutpris hos Bibob er 60 øre. Det er meget højt med mindre dine udgående opkald er meget korte.

Hvis dine udgående opkald normalt ikke er meget korte vil det betale sig for dig at skifte til Lebara Mobile. Prisen hos Lebara til danske mobil- og fastnetnumre er 19 øre per påbegyndt minut, dertil kommer opkaldsgebyret på 49 øre.

Sammenligner man Bibob med Lebara Mobile vil Bibob kun betale sig for udgående opkald til danske numre som er kortere end 87 sekunder. Alle opkald med varighed på over 87 sekunder er billigere med Lebara, dette selvom Lebara har et opkaldsgebyr på 49 øre.

Hvis man sammenligner priserne for opkald til udlandet så er forskellen ekstrem. Her nogle eksempler for opkald fra Danmark til (pris per påbegyndt minut):

Sverige fastnet: Lebara 9 øre, Bibob 300 øre
Sverige mobil: Lebara 19 øre, Bibob 300 øre

Spanien fastnet: Lebara 19 øre, Bibob 300 øre
Spanien mobil: Lebara 89 øre, Bibob 300 øre

Thailand fastnet og mobil: Lebara 9 (ni) øre, Bibob 300 øre

Indien fastnet og mobil: Lebara 9 (ni) øre, Bibob 300 øre

UK fastnet: Lebara 9 øre, Bibob 300 øre
UK mobil: Lebara 69 øre, Bibob 300 øre

USA fastnet og mobil: Lebara 19 øre, Bibob 300 øre

Uanset hvilket land så vil Bibob være betydeligt dyrere end Lebara.

Bemærk at Lebara Mobile og Bibob begge benytter Telenors netværk i Danmark.
--

Arne Bolen
daskino skrev:
ok har kigget på localphone igen, vi skal igen i år til spanien i lejlighed som har fatnet tlf. vi vil gerne have vidrestillet vores mobil tlf numre til denne tlf så folk kan ringe til os på vores alm mobil nummer uden at vi skal betale 4 kr hver gang vi modtager et opkald. kan locaphone det og hvordan sætter vi det op?

1. Du betaler IKKE 4 kr per minut for at modtage opkald med din Bibob telefon. Når du er i Spanien betaler du 1,76 kr per minut for at modtage opkald.

2. Ringer du med din Bibob mobil fra Spanien vil det koste 4 kr per minut til EU.

3. At viderestille din Bibob mobil til fastnetnummeret i Spanien vil koste dig 3 kroner per minut så i sammenligning med de 1,76 kr per minut det koster at modtage opkaldene direkte på din Bibob mobil så er det en meget dårlig forretning.

Et dansk telefonnummer hos Localphone med viderestilling til det spanske fastnetnummer samt viderestilling af din Bibob mobil til det danske Localphone nummer vil koste dig ialt 66 øre per minut. Får du lokket familje og venner til at ringe til det danske Localphone nummer mens du er i Spanien sparer du de 60 øre per minut viderestillingen fra Bibob til Localphone nummeret koster.

Det danske fastnetnummer hos Localphone vil koste dig 5,58 kr per måned, dertil kommer 27,90 kr i oprettelsesgebyr for nummeret.

Localphone løsningen vil rent prismæssigt være den bedste løsning. Det er vigtigt at du husker at lave en ubetinget viderestilling af samtlige opkald fra din Bibob mobil til det danske Localphone nummer FØR du forlader Danmark. Derefter kan du have din Bibob mobil tændt i Spanien og du betaler så 4 kr per minut for udgående opkald til hele EU uanset om det er fastnet eller mobil. Selvom du har ubetinget viderestilling så vil du stadig kunne modtage og sende SMS med din Bibob mobil.

Ulempen med denne løsning er at du ikke kan modtage opkald hvis du ikke er i nærheden af den spanske fastnettelefon. Jeg har lidt svært at forestille mig at du vil bruge specielt meget tid i lejligheden Smile

I denne forbindelse vil jeg dog gøre opmærksom på en anden interessant løsning som kun er en anelse dyrere men betydeligt bekvemere end Localphone løsningen.

Køb et SIM kort hos Maxroam.com. Det er intet månedsabonnement at betale. Følgende priser vil være aktuelle for dig hvis du vælger Maxroam:

1. Prisen for at modtage opkald er kun 45 øre per påbegyndt minut i større delen af EU. Det er altså betydeligt billigere at modtage opkald på din mobil hvis du har et SIM kort fra Maxroam end med et Bibob SIM kort.

2. Udgående opkald fra Spanien koster 2,23 kr per minut til fastnet i Spanien og Danmark, til mobil i Spanien og Danmark koster det 3,72 kr per minut. Det er billigere end de 4 kr per minut du betaler med et Bibob SIM kort i din mobil.

3. Nu bliver det interessant. Du kan leje et dansk FASTNET-nummer til dit Maxroam SIM kort, prisen er kun 22,32 kr per måned og det er intet oprettelsesgebyr. Telefonnummeret kan lejes fra 1 måned og opefter, månedsprisen er densamme uanset lejetiden.

Laver du en ubetinget viderestilling af din Bibob telefon til det danske Maxroamnummer koster det dig ialt 105 øre per minut at modtage opkald. Det er altså 39 øre dyrere per minut end løsningen med Localphone til spansk fastnetnummer. Men forskellen er at med Maxroam løsningen modtager du dine opkald på din mobiltelefon og du er dermed ikke afhængig af den spanske fastnettelefon, i mine øjne er det en langt bekvemere løsning.

Desuden vil udgående opkald fra Maxroam blive betydeligt billigere ved opkald til fastnetnummer og lidt billigere ved opkald til mobil, dette i sammenligning med at foretage de udgående opkald med Bibob SIM kortet i mobilen.

Yderligere kan du spare 60 øre per minut for indgående opkald ved at bede familje og venner om at ringe til dit danske Maxroamnummer istedet for dit Bibob nummer under tiden du er i Spanien. Hvis nogen i din familje eller bland vennerne ringer fra en fastnettelefon vil vedkommende betale fastnettakst istedet for mobiltakst da dit Maxroam telefonnummer er et FASTNET-nummer.

Maxroam virker glimrende, jeg har haft det siden de startede for nogle år siden.

Ved rejser i EU vil Maxroam altid betale sig i sammenligning med at bruge et dansk SIM kort.
Edited by Arne Bolen on 31.03.2010 01:25
--

Arne Bolen
sorend skrev:
Men, jeg går ud fra at det kræves at Rebtel har en pulje af numre i det land der bliver ringet til, så de kan oprette det "reverse" nummer? Der er en del lande hvor man ikke lige sådan kan have en pulje af numre - Indien desværre et af dem, så jeg vil blive noget overrasket hvis det virker dertil :-)

Det er korrekt og desværre har hverken Rebtel eller Localphone lokale numre i Indien. Frown
--

jholten
Hej.
Jeg bruger jaxtr.com til når jeg ringer til Ghana. Det koster 12.8 usd cents pr minut, til mobilnumre. Man kan ringe til et lokalt dansk nummer lige som tilfældet er med rebtel. Ud over rebtel localphone jaxtr og vidst også dialnow, er da andre udbydere der tilbyder lokale danske numre? Er der nogen der kender til billigere løsninger når der skal ringes til Ghana hører jeg meget gerne om det. SKype er desværre udlukket pga dårlig internet forbindelse i min kærestes område.

Jump to Forum:
Login
Username

Password

Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.
Nyhedsbrev
Modtag ugens indlæg fra Voipsnak hver mandag.
Member Poll
Kunne du finde på at ringe ud via din Gmail?

Yes sir
Yes sir
60% [3 Votes]

Kun hvis je kan konfigurere min adapter med det
Kun hvis je kan konfigurere min adapter med det
40% [2 Votes]

Hell no
Hell no
0% [0 Votes]

Ahh, hva´for en fisk?!?
Ahh, hva´for en fisk?!?
0% [0 Votes]