09.09.2010 07:16
Navigation
· Forside
· Debatforum
· Artikler
· Downloads
· FAQ
· Links
· Nyheder
· Kontakt
· Søg
Users Online
· Guests Online: 3

· Members Online: 0

· Total Members: 1,331
· Newest Member: TayfunPrebsi
Annonce
View Thread
Voipsnak.dk » IP-telefoni » Udbydere
 Print Thread
PAP2T opsætning TDC
IMoeller
Hej alle

Jeg kan se mange ved ret meget om VOIP. Jeg har prøvet få mit IP telefoni til virke vha Linksys pap2t box
Jeg har 'udlæst' login info og andet fra Sagem homebox, men jeg tror at jeg mangler noget grunlæggende opsætning

Det er desværre totalt nyt område for mig..derfor er jeg lidt lost (men forhåbeligt ikke talentløs)

På forhånd mange tak til Jer, der vil guide en uvidende sjæl på sporet Pfft

mvh IMoeller

hermanR
Jeg har ingen erfaringer med TDC Sagem homebox, men gætter på at de har deres IP-telefoni kørende på samme måde, som de gør med deres IP-telefoni i forbindelse med alm. ADSL. Her kører TDC IP-telefonien på en separat virtuel kredsløb frem til SIP serveren hos TDC – altså en anden kanal end den vi bruger til internet forbindelsen.

Hvis du så sætter din Linksys PAP2T på lokalnettet så forsøger den at finde serveren hos TDC på internettet, hvor den ikke findes. Den findes på et lukket intranet hos TDC, som også kører TCP/IP.

Imellem ADSL og TCP/IP findes et kommunikationslag kaldet ATM. Her er downstream og upstram opdelt i et antal kanaler a 64 Kbit/s. I stedet for at lade samtlige kanaler have forbindelse til internettet så plukker man nogle få ud, som har forbindelse til et lukket net hos TDC, hvor de har SIP serveren. Samme løsning anvender Telenor, tidligere Cybercity. Af fordele er 1) at dette lukkede net er næsten umuligt at hacke, 2) der er altid den nødvendige båndbredde til rådighed – automatisk Qualirty og Service, 3) det er uafhængig af din købte båndbredde til internettet.

En tekniker indenfor branchen ville måske forklare det på en anden måde.

Der er flere indlæg her på Voipsnak, hvor brugere har skiftet ADSL-modemmet fra TDC ud med en anden, hvor man prøver at lave en lignende løsning på den. For enkelte er det måske lykkedes.

Jeg vil foreslå at du med din Linksys PAP2T forsøger med en anden udbyder af IP-telefoni, en som ikke har IP-telefoni bundlet sammen med bredbånd. Hvis du ønsker at beholde nummeret så kan det medflyttes (porteres). Fonet tilbyder vidst for tiden gratis portering af numre og deres telefoni er også billigere end hos TDC. - Men jeg ved ikke om der skulle være nogen binding i dette abonnement du har hos TDC, som gør at flytning alligevel ikke kan betale sig.

Foruden Fonet findes der ca. 30 udbydere af IP-telefoni i Danmark som tilbyder deres service uden binding til internet adgang. Mange som har disse to servicer bundlet har på en eller anden måde et lukket net til deres IP-telefoni. Det gælder også løsninger i kombination med kabelnet (kabelmodem).

mvh / Herman
Edited by hermanR on 22.07.2010 23:26
Fællesantenne Family Mix - Intertex IX67, snom 360, Portech MV-370 GSM Gateway, (SPA-3000) & Fritz!Box Fon ATA - (Musimi), Fonet, (Gratissip), (Sipbroker) - ENUM - Har også kørt lidt m. SPA-2100, Grandstream BT-101 og HT-286, m. Epygi Quadro produkter, samt m. en række SoftPhones

http://aovnet.dk
IMoeller
Mange tak for forklaringen. Som kommende elektriker (i rimelig sen alder) har det i så høj grad interesse , selvom det måske er upraktisk.

Har selv tænkt på anden udbyder, men der er jeg lidt lost (kræver jeg lige søger lidt for fora som dette mht erfaringer Smile )

Jeg ved ikke om der er binding på og det er også urelevant, da jeg kan klare mig med nyt tlf nummer Smile
(har været kunde hos TDC siden start af 90erne og har efter total mislykket portering reetableret TDC - så mit abbo kører nok bare videre)

Har kigget lidt på Fonet og Redspot. Det virker ukompliceret.

Jeg har jo 2linier på PAP2T fætteren..kan jeg ikke bare f.eks opsætte Fonet på linie 1 og så rode videre med TDC opsætning?
Edited by IMoeller on 23.07.2010 11:23

hermanR
Jeg har jo 2linier på PAP2T fætteren..kan jeg ikke bare f.eks opsætte Fonet på linie 1 og så rode videre med TDC opsætning?

Jo, du kan have to løsninger, uafhængige af hinanden, på PAP2T
Fællesantenne Family Mix - Intertex IX67, snom 360, Portech MV-370 GSM Gateway, (SPA-3000) & Fritz!Box Fon ATA - (Musimi), Fonet, (Gratissip), (Sipbroker) - ENUM - Har også kørt lidt m. SPA-2100, Grandstream BT-101 og HT-286, m. Epygi Quadro produkter, samt m. en række SoftPhones

http://aovnet.dk
Jump to Forum:
Login
Username

Password

Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.
Nyhedsbrev
Modtag ugens indlæg fra Voipsnak hver mandag.
Member Poll
Kunne du finde på at ringe ud via din Gmail?

Yes sir
Yes sir
60% [3 Votes]

Kun hvis je kan konfigurere min adapter med det
Kun hvis je kan konfigurere min adapter med det
40% [2 Votes]

Hell no
Hell no
0% [0 Votes]

Ahh, hva´for en fisk?!?
Ahh, hva´for en fisk?!?
0% [0 Votes]